onsdag 26 november 2008

Ullig - LO

Blev inspirerad av Anettes artikel i Magdas blogg, så det blev en LO med min ulliga, gulliga, kramgoa hund Mimmi (Bearded Collie). Det jag fastnade för i artikeln var: de härliga färgerna, ullgarnet, "mjukt och mysigt"-känslan.


Det följer en utmaning till artikeln. Läs om den här: http://magdasscrapbooking.wordpress.com/2008/11/23/inspireras-av-nya-stickade-trenden/





Randigt papper med lite glitter från DCWV. (Glittret vill inte synas på fotot :-)) Blommorna har jag virkat av restgarner. Det lockiga garnet heter "Puddel" (DROPS/Garnstudio). Text av vinylthickers.

Detaljbild på de virkade blommorna. Mönster från Garnstudios hemsida.

2 kommentarer:

Annette sa...

Vilken underbar albumsida! Jag gillar alltsammans; upplägget, färgerna, materialet och fotot!

Emma sa...

Jag säger precis som Annette, den är helt fantastisk! Så snyggt med det ulliga garnet och blommorna :)